21වන සියවසේ පන්ති කාමරය

    21 වන සියවසේ පන්ති කාමරය ගුරු කේන්ද්‍රීය නොව ශිෂ්‍ය කේන්ද්‍රීය ය. ගුරුවරුන් තවදුරටත් දේශකයන් ලෙස නොව ඉගෙනීමේ පහසුකම් සපයන්නන් ලෙස කටයුතු කරති. සිසුන් ඉගෙනීමෙන් ඉගෙන ගන්නා අතර ගුරුවරයා සුසාධයකරුවකු ලෙස කටයුතු කරන අතර සිසුන්ට ව්‍යාපෘතිවල වැඩ කරන විට ඔවුන්ට උදව් කරයි.  අපි නව සහශ්‍රකයට තව දුරටත් ගමන් කරන විට, 21 වන සියවසේ පන්ති කාමර අවශ්‍යතා 20 වන සියවසේ පන්ති කාමර අවශ්‍යතාවන්ට වඩා බෙහෙවින් වෙනස් බව පැහැදිලි වේ. 21 වන සියවසේ පන්ති කාමරයේ ගුරුවරුන් ශිෂ්‍ය ඉගෙනීමට පහසුකම් සපයන්නන් වන අතර රැකියා ස්ථානයේදී සිසුන්ට අවශ්‍ය නිපුණතා වර්ධනය කර ගත හැකි ඵලදායී පන්ති කාමර පරිසරයක් නිර්‍මාණය කරති. 21 වන සියවසේ පන්ති කාමරයේ අවධානය යොමු වී ඇත්තේ 21 වන සියවසේ සිසුන් වශයෙන් ඔවුන් ඇතුළු වන පරිසරය තුළ අත්විඳින දේ කෙරෙහි  ය. මන් මෙම පන්ති කාමරය තුළ භාවිතා කෙරෙන සහයෝගී ව්‍යාපෘති පදනම් කරගත් විෂය මාලාව 21 වන සියවසේ රැකියා ස්ථානයේදී සිසුන්ට අවශ්‍ය උසස් මට්ටමේ චින්තන කුසලතා, ඵලදායි සන්නිවේදන කුසලතා සහ තාක්‍ෂණ දැනුම වර්ධනය කරයි. 21 වන සියවසේ පන්ති කාමරයේ අන්තර් විනය ස්වභාවය එය 20 වන සියවසේ පන්ති කාමරයෙන් වෙන් කරයි. අතීතයේදී එක විෂයක් ගැන දේශන පැවැත්වීම සාමාන්‍ය දෙයක් වූ අතර අද සහයෝගීතාවය සියළුම ශිෂ්‍යයින් සඳහා වන නූලයි. 20 වන සියවසේ ඉගැන්වීමේ උපාය මාර්ග තවදුරටත් සාර්ථක නොවේ. 20 වන සියවසේ පන්ති කාමරයේ සේවයේ නියුක්ත වූවන්ට වඩා හාත්පසින්ම වෙනස් වූ නව ඉගැන්වීමේ ක්‍රමෝපායන් ගුරුවරුන් විසින් වැළඳ ගත යුතුය. 21 වන සියවසේ රැකියා ස්ථානයේදී සිසුන්ට අත්විඳීමට විෂය මාලාව වඩාත් අදාළ විය යුතුය. සිසුන් තවදුරටත් සෑම විෂයයක්ම හුදකලාව අධ්‍යයනය නොකරයි. ඒ වෙනුවට ඔවුන් කටයුතු කරන්නේ විවිධ විෂයයන්ගෙන් තොරතුරු හා කුසලතා භාවිතා කරන සහ අත්‍යවශ්‍ය අධ්‍යයන ප්‍රමිති ගණනාවක් ආමන්ත්‍රණය කරන අන්තර් විනය ව්‍යාපෘතිවල ය. උදාහරණයක් වශයෙන්, කියවීම හෝ ඉංග්‍රීසි භාෂාවෙන් පවරා ඇති පොත්, සමාජ අධ්‍යයනයන්හි ද ගවේෂණය කෙරෙන රටක පිහිටුවනු ඇත. කොරෝනා වසංගත තත්ත්වයක් හමුවේ ද පන්ති කාමර පවත්වා ගැනීම දූෂ්කර වී ඇත. පසුගිය සියවසේ දී අපි අධ්‍යාපනඥයින් වශයෙන් ඉගෙනීමේ ක්‍රියාවලිය ගැන බොහෝ දේ ඉගෙන ගත්තෙමු. කෙසේ වෙතත්, අපේ පන්ති කාමර අප පාසල් අවධියේ සිටි කාලයට සමාන විය.ඵලදායි අධ්‍යාපන ක්‍රම පිළිබඳ අපගේ වැඩෙන දැනුමට වඩා හොඳින් ඉඩ සලසා දිය හැකි නව පන්ති කාමර සැලසුමක් පිළිබඳව අධ්‍යක්‍ෂකයින් සහ පරිපාලකයින් බැරෑරුම් ලෙස සලකා බැලීමට පටන් ගත්තේ පසුගිය වසර කිහිපය තුළ ය. ප්‍රතිනිර්මාණය කරන ලද මෙම පන්ති කාමරය ඉගෙනීමේ අත්දැකීම පහසු කරවන අතර ශිෂ්‍යයින් යොමු වූ ඉගෙනීම කරා යන ගමනට සහාය වේ. ඊට අමතරව, එය 21 වන සියවසේ සන්නිවේදනය, සහයෝගීතාව, ගැටලු විසඳීම, විවේචනාත්මක චින්තනය, නිර්‍මාණාත්මකභාවය සහ නායකත්වය වැනි කුසලතා සාර්‍ථකව පෝෂණය කරනු ඇත.


මෙම නව පන්ති කාමර සැලසුමේ ප්‍රධාන අංග 6 කි.

1  නම්‍යශීලී භාණ්ඩ හා අවකාශය

2 සහයෝගී ඉගෙනීම සහ ස්වාධීන අධ්‍යයනය සඳහා වූ ප්‍රදේශ

3 චලනය පහසු කිරීම

4 ආශ්වාදය සහ නිර්‍මාණාත්මක බව පෝෂණය කිරීම

5 තාක්ෂණය

6 සැහැල්ලු හා දීප්තිමත් වර්ණ

 

 නම්‍යශීලී  භාණ්ඩ සහ අවකාශය

               21 වන සියවසේ පන්ති කාමර සඳහා විවිධ ඉගෙනුම් ක්‍රියාකාරකම් සඳහා ඉඩ සැලසිය යුතු අතර එම නිසා ඒවා නම්‍යශීලී විය යුතු අතර විවිධ ක්‍රියාකාරකම් සඳහා නම් කර ඇති "කලාප" තිබිය යුතුය. විද්‍යාගාරයක් හෝ තාක්‍ෂණික කලාපයක්, සහයෝගී ව්‍යාපෘති සඳහා කණ්ඩායම් ආසන සහ කියවීම සහ ස්වාධීන අධ්‍යයනය සඳහා නිස්කලංක ඉඩක්වැනි නිශ්චිත අරමුණකින්  භාණ්ඩ කෙලවරේ සකස් කළ හැකිය.  21 වන සියවසේ ඉගෙනීමේ එක් අරමුණක් නම් ශිෂ්‍ය කේන්ද්‍රීය වීම, ඔවුන් හොඳින් ඉගෙන ගන්නේ කෙසේද යන්න තීරණය කිරීමට සිසුන්ට බලය ලබා දීමයි. අභ්‍යන්තරිකයන්, බාහිර අදහස් ඇති අය, හවුල්කරුවන්, හුදකලා වෘකයන්, සිහින දකින්නන් සහ නිර්මාණකරුවන් සිටින ලෝකයක අපට එක් ආකාරයක ඉගෙන ගන්නෙකුට පමණක් සැපයිය නොහැක. "කඩිසර" ඉගෙනුම් පරිසරයක් විවිධාකාර ඉගෙනුම් විලාසයන්ට සහය වන අතර විවිධ සිසුන්ගේ අවශ්‍යතා සපුරාලීමට ගුරුවරුන්ට හැකි වේ. ආරම්භ කිරීමට හොඳම ක්‍රමය? පහසු උපාමාරු දැමීම සහ නැවත සකස් කිරීම සඳහා දැනට පවතින පන්ති කාමර  භාණ්ඩ සඳහා කැස්ලර් වීල් එකතු කරන්න. ගෙන යා හැකි බිත්ති හෝ කොටස් ද ප්‍රයෝජනවත් වේ. සුවපහසු කියවීමේ කලාප සඳහා සකසුරුවම් ස්ථාන සූදානම් කරන්න. ඔබේ ගුරු මේසය ද නම්‍යහීලීව යොදා ගත හැකි පරිදි සකසා ගත යුතුය.  ශිෂ්‍ය-ගුරු සම්මන්ත්‍රණ සහ තනි පුද්ගල උපදෙස් සඳහා රැස්වීම් කාමරයලෙස දෙගුණයක් විය හැකිය.

2 - සහයෝගී සහ ස්වාධීන ඉගෙනීම

               විවෘත, නම්‍යශීලී අවකාශයන් සිසුන්ට බෙදා හදා ගැනීමට, සහයෝගයෙන් කටයුතු කිරීමට සහ නිර්මාණය කිරීමට ඉඩ සලසයි. පර්යේෂණයන් පෙන්වා දෙන්නේ මිනිසුන් සමාජ ඉගෙන ගන්නන් වන අතර 21 වන සියවසේ ඉගෙනීමේ නවතම ප්‍රවනතාවයන් ගැටලු පදනම් කරගත් ඉගෙනීම, සහයෝගී ඉගෙනීම සහ අන්‍යෝන්‍ය (සම වයසේ) ඉගැන්වීම් වෙනුවෙන් පෙනී සිටින බවයි. කණ්ඩායම් සහයෝගිතාව අවශ්‍ය වන පැවරුම් සහ ව්‍යාපෘති මෙම ප්‍රවණතා පෝෂණය කරයි.  21 වන සියවසේ පන්ති කාමරය මෙම සහයෝගිතා,  සමාජ ඉගෙනුම් ක්‍රියාකාරකම් මෙන්ම අත්හදා බැලීම් සහ සොයා ගැනීම් සඳහා සහයෝගය දැක්විය යුතුය. අතේ ගෙන යා හැකි  භාණ්ඩ, කණ්ඩායම් ආසන සහ ක්‍රියාකාරී, අත්දැකීම් සහිත ව්‍යාපෘති සඳහා විවෘත අවකාශයන් මෙම අරමුණු සාක්ෂාත් කර ගැනීමට උපකාරී වේ. අනෙක් අතට, ඉගෙනීමේ සමහර අංගයන්ට තොරතුරු පිළිබිඹු කිරීම සහ සැකසීම ඇතුළුව  ස්වාධීන අධ්‍යයනයන් අවශ්‍ය වේ. මෙවර කාලය සහ අවකාශය ද අපේ විෂය මාලාව හා අපේ පන්ති කාමර තුළට ගොඩනැගිය යුතුය. තවත් සිත්ගන්නා සුළු අදහසක් නම් පන්ති කාමරය තුළ සිසුන්ට මොළය විවේක ගත හැකි විවේක කාමරයක් එක් කිරීම යි. ප්‍රවීණයන් විශ්වාස කරන්නේ මොළයට විවේකයක් ලැබුණු විට එය නොදැනුවත්වම විසඳුමක් ලබා  ගැනීම, සැකසීම සහ අලුතින් ලබා ගත් තොරතුරු යෙදීම සඳහා ක්‍රියා කරන බවයි.

3  චලනය වීමේ මුහුණුවර

               මෙහි දී ළමයින් නිශ්චලව වාඩි සිටීම අවශය නැත. සිසුන්ට චලනය වීමට අවස්ථාවක් ලැබුණු විට ඔවුන්ගේ මොළය සහ සංසරණය යන දෙකම ප්‍රබෝධමත් වේ. ව්‍යායාම කිරීම සහ වේගය වෙනස් කිරීම ව්‍යාකූල වීම සහ දවල් සිහින දැකීම අඩු කිරීමට උපකාරී වේ. .21 වන සියවසේ සැලසුම ප්‍රශස්ත නම්‍යශීලී බවක් ලබා දෙන අතරම සිසුන්ගේ ස්වාභාවික අවශ්‍යතා සඳහා චලනය වීමට ඉඩ සලසයි. චලනය වැඩි දියුණු කරන පන්ති කාමර අංග වලට ඇතුළත් වන්නේ: වැඩපොළ, ස්ථාවර මේස (විද්‍යාගාර වැඩ සඳහා), යෝග පැදුරු, ව්‍යායාම බෝල, වකුගඩු මේස සහ සෝෆා. උපරිම ක්‍රියාකාරිත්වය සහ ප්‍රවේශ්‍යතාවය සඳහා, සියළුම සිසුන්ට යොදා ගත හැකි පරිදි වයිට්බෝඩ් පුවරු ද සකස් කල යුතුය.

4 - ආශ්වාදය සහ නිර්‍මාණාත්මක බව පෝෂණය කිරීම

               සිසුන්ගේ නිර්මාණශීලිත්වය වර්ධනය කර ගැනීමට හා භාවිතා කිරීමට අපි බලාපොරොත්තු වන්නේ නම්, අපි ඔවුන්ට ආශ්වාදයක් හා නව අදහස් සඳහා හිතකර පරිසරයක් ලබා දිය යුතුය. මෙම කර්තව්‍යය සපුරාලීම සඳහා වූ ප්‍රායෝගික උපදෙස් වලට ඇතුළත් වන්නේ බිත්ති සහ අනෙකුත් පෘෂ්ඨයන් මනස්කාන්ත කරන සුදු ලෑලි අවකාශය බවට පරිවර්තනය කරන තීන්තයක් භාවිතා කිරීම,  සිසුන්ට ඔවුන්ගේ අදහස් ග්‍රහණය කර ගැනීමට සහ වර්ධනය කර ගැනීමට සහ සහයෝගිතා සංසදයක ඒවා බෙදා ගැනීමට ඉඩ සලසයි.ආකර්ශනීය විද්‍යාගාර උපකරණ, තාක්‍ෂණය, පෝස්ටර් යනාදිය ඇතුළත් ආශ්වාද කලාපයසෑදීම . සිසුන්ට ග්‍රහණය කර ගැනීමට, හැසිරවීමට සහ අන්තර් ක්‍රියා කිරීමට හැකි ඉගෙනුම් මෙවලම් ලබා දීම.( උදාහරණ ලෙස අන්වීක්ෂ, ගොඩනැගිලි ද්‍රව්‍ය, අයිපෑඩ්, වැඩෙන පැලෑටි සහ කලා සැපයුම් ඇතුළත් වේ.)

5 - තාක්‍ෂණය ඇතුළත් කිරීම

               මේ දිනවල ඔබට තාක්‍ෂණයෙන් වැළකිය නොහැකි බව ඔබ දනී. සිසුන් උපාංගවලට ප්‍රිය කරන අතර සමහර අවස්ථාවල දී අවධානය වෙනතකට යොමු කරන අතර එම තොරතුරු සිසුන්ගේ ඇඟිලි තුඩුවල තැබීම ඇත්තෙන්ම ප්‍රයෝජනවත් වේ. ඔබේ පන්ති කාමරයට පරිගණක, වීඩියෝ තිර සහ ටැබ්ලට් වැනි උපකරණ වලින් සන්නද්ධ වීමට හැකි නම්, ඔබේ සිසුන්ට පර්යේෂණ කිරීමට හා අලුත් දේ ඉගෙන ගැනීමට පෙලඹවීමක් ඇති වේ. තාක්‍ෂණික උපාංග මඟින් සිසුන්ට නියුක්තව සිටිමට සහ තමන්ගේම වේගයෙන් යාමට ඉඩ සලසයි.

 6 - සැහැල්ලු හා දීප්තිමත් වර්ණ ඇතුළත් කිරීම

               තාක්‍ෂණය 21 වන සියවසේ පන්ති කාමරයේ කොටසක් වනු ඇතැයි ඔබ අනුමාන කළ බව  විශ්වාසයි, නමුත් ඔබ "ආලෝකය" අනුමාන කළාද? පර්යේෂකයන් තීරණය කර ඇත්තේ දීප්තිමත් ආලෝකය (විශේෂයෙන් ස්වාභාවික ආලෝකය) සහ විචිත්‍රවත් වර්ණය මොළයේ ක්‍රියාකාරිත්වයට සහ ඉගෙනීමට හිතකර බවයි. එක් අධ්‍යයනයක දී, ප්‍රමාණවත් තරම් ස්වාභාවික ආලෝකයට සිසුන් නිරාවරණය වූ විට ඉගෙනීමේ හැකියාවන් 7-26% වැඩි දියුණු විය. නිසි ආලෝකකරණය හිසරදය අඩු කරයි. කෙසේ වෙතත්, මෙම නව පන්ති කාමරයේදී අපි නම්‍යශීලී හා තාක්‍ෂණික හිතකාමී විය යුතුය, එබැවින් උපාංග හෝ වීඩියෝ තිර බැලීමට පහසු වන පරිදි විදුලි පහන් අඩු කිරීමේ විකල්පයන් ඇතුළත් කිරීම වැදගත් වේ. ආලෝකයේ සහ දීප්තිමත් වර්‍ණ වල සමබරතාවයක් ඇති කාමර ඉගෙනීමට ධනාත්මක ලෙස බලපාන බව පර්යේෂණයන් පෙන්වා දෙයි. බාහිකය, ස්නායු පද්ධතිය සහ හෝමෝන වලට වර්ණය බලපාන අතර එමඟින් අපගේ සුපරීක්ෂාකාරීත්වයේ හා ඵලදායිතාවයේ මෙන්ම අපේ චිත්තවේගීය භාවයද බලපායි.

               ඔබේ නවක පන්ති කාමරයේ වැදගත් වාසියක් නම් එය ඔබේ සිසුන්ගේ සංජානනයට බලපානු ඇත. එය නව, විනෝදජනක හා සිත් ඇදගන්නා සුළු පමණක් නොව, නවෝත්පාදනයන් සහ ශිෂ්‍ය කේන්ද්‍රීය ඉගෙනීම කෙරෙහි ඔබේ කැපවීම පෙන්නුම් කරයි. ඔබේ නව සැලසුමේ ප්‍රයෝජන සහ ප්‍රතිලාභ ඔබ සොයා ගන්නා හෙයින්, අභිප්‍රේරණය තුළ ඔබම තල්ලුවක් ලබා ගැනීමට ඉඩ ඇත. ඇත්තෙන්ම නව නිපැයුම් පන්ති කාමර සැලසුමෙන් අවසන් නොවේ.

 

Comments

Popular posts from this blog